Saturday, April 9, 2011

Yunho vs. Ashraf........Bab 6

(Sebenarnya aksi-aksi ganas dalam citer ni aku nak buat kat orang, tapi xleh sebab aku kan 'terlalu baik'.... kah3... jadi aku apply dalam citer jelah... hehehe...)

____________________________________________________

Narrator’s POV

Setelah selesai solat Subuh, _____ duduk di meja belajarnya untuk melayari internet. Dia ingin mencari sumber-sumber rujukan yang sesuai untuk assignment yang diberikan oleh Prof. Azhar beberapa minggu yang lalu.

Setelah hampir setengah jam menghadap laptop, masih tiada lagi rujukan yang sesuai untuk assignmentnya. ______ bercadang untuk ke perpustakaan memandangkan hari ini takde kelas.

______ cuba mengajak Zaqyah untuk pergi bersama tetapi Zaqyah memberi alasan yang dia mengantuk. Jadi, ______ pergi ke perpustakaan seorang diri. Apabila tiba di perpustakaan, seperti biasa beg perlu diletakkan di dalam lokar yang disediakan di luar.

______ mengambil beberapa buah buku yang berkaitan dan terus menuju ke tempat agak tersorok dari pandangan orang. Belum sampai beberapa saat, matanya terpandangkan seseorang.

_______________________________________________________

Your’s POV

Eh! Muhammad Yunho la. Dia buat apa kat sini ek? Eh, boleh pulak aku tanya, kalau dah ada dalam library mestilah nak pinjam buku. Wah! Handsomenya ini orang. ______ bermonolog di dalam hati. Tanpa disedari, senyumannya sudah meleret sampai ke telinga.

Buku-buku di hadapannya tidak diendahkan. Matanya tetap pada lelaki yang digelar Muhammad Yunho itu.

Tiba-tiba MY (Muhammad Yunho) yang sedang duduk di atas kerusi itu bangun lalu menuju ke arah ______.

Alamak! Apasal pulak dia datang kat aku ni? Dia perasan ke aku usha dia tadi? ______ masih bermonolog di dalam hati. Tudungnya dibetulkan supaya kelihatan kemas. Matanya ditumpukan ke arah buku di hadapannya. Takut-takut lelaki itu perasan _____ sedang memandangnya.

MY semakin menghampiri ______. Entah kenapa dada _______ berdebar-debar ketika ini. Setelah hampir di tempat duduk _____, MY tidak menghentikan langkahnya malah dia terus menuju ke bahagian belakang tempat duduk _______. _______ menoleh ke belakang secara curi-curi.

Ceh! Ada kawan dia rupanya kat belakang aku ni. Macam mana la aku boleh terfikir yang dia nak jumpa aku. Isyh, malunya. Nasib baik aku sorang je kat sini, kalau ada Zaqyah tadi, kompem dia gelakkan aku. Dah alang-alang dia ada kat belakang aku ni, baik aku pasang telinga.

Terdengar MY bersuara. “Weyh, jom lah duduk dengan kitorang kat sana. Boleh discuss pasal presentation ni sama-sama.”

“Ok, jomlah.” rakannya membalas.

Isyh, aku baru nak pasang telinga. Dia dah ajak kawan dia pergi tempat lain pulak. Tapi kalau tengok pada buku yang ada kat atas meja dia tu, dia ni mesti ambik course Biologi. Hehehe, satu info baru ni. ______ tersengih tetapi cepat-cepat dia menekup mulutnya kerana bimbang ada orang perasan.

Kalau orang nampak ni, mesti diorang kata aku gila! Tiba-tiba telefonnya yang dalam mode silent itu bergetar di atas meja. Mesej dari Lisa.

Kau still kat library lagi ke?

_______ membalas.

Haah, kenapa?

Handphone ______ bergetar lagi.

Aku ingat nak ajak kau pergi kafe. Tapi kalau kau ada kat library lagi xpelah.

______ segera membalas.

Eh, aku nak ikut. Duduk sini lama2 pun aku xleh nak focus... hehehe...

Mesej masuk lagi.

Oklah, aku tunggu kau kat kafe tau.

Ok. Aku pergi pinjam buku dulu nanti sepantas kilat aku sampai.

_______ dengan pantas mengemas buku-buku di atas meja lalu terus menuju ke kaunter peminjaman buku. Setelah selesai, ______ terus keluar dan mencapai begnya yang terletak di dalam lokar.

__________________________________________________

Di kafe.

“Wah, cepatnya kau sampai.” kata Lisa kepada _______ yang sudah tercongok di meja kafe.

“Kan aku dah kata tadi sepantas kilat aku sampai,” ________ tersengih.

“Jomlah. Lapar ni.” Lisa menarik tangan _______.

“Eh, kejap. Nak ambik dompet.” _______ membuka begnya untuk mengambil dompet tapi tiba-tiba dia terpandangkan sesuatu.

“Aaaaahhhhh!!” _______ menjerit sekuat hati. _______ dengan spontan membaling beg di tangannya.

“Weyh, kau kenapa?” Lisa sedikit terkejut dengan jeritan ______.

“Ada cicak dalam beg aku...” ______ masih lagi terperanjat. Dalam dia ketakutan itu, dia terpandangkan seseorang sedang mentertawakannya. ________ sudah tahu siapa yang meletakkan cicak itu ke dalam begnya.

“Isyh, nak kena mamat ni!” ujar ______ geram. Dia terus menuju ke arah Ashraf.

“Hei, awak ni kenapa? Dah tak ada kerja lain ke?” _______ kelihatan marah sekali.

“Itu balasan untuk orang yang simbah air kat muka saya semalam.” Ashraf tersenyum sinis.

“Oh, ni kira kes balas dendam la ni?” tanya ______.

“Sekarang kita dah seri.” ujar Ashraf pula.

_______ tersenyum mengejek. “ Belum lagi...” kata _______ lalu terus memijak kaki kanan Ashraf.

“Ei, awak....” Ashraf mengerang kesakitan. _____ belum berpuas hati, dia menyepak lutut kiri Ashraf pula. Ashraf sudah terduduk melutut.

“Sekarang baru kita seri!” ujar _____ puas. ________ meninggalkan Ashraf sendirian di situ. Seleranya sudah hilang. Dia terus mengambil beg dan balik ke bilik. Lisa hanya memerhatikan langkah ______.

(Isyh, ganas betul pompuan nih... hehehe.... bersambung...)

4 comments:

  1. hehehhehe....ganas sungguh! tapi terbaik lah bile heroin tu prasan muhammad yunho cam nak datang dekat dia...kih3

    ReplyDelete
  2. bwahahaha..ade cicak!!mokalau aku la..satu kafe tu bergema jeritan aku..hahahha..

    hebat ah heroin,ks pelangkong sama itu hero..

    oh MY..kenapa lah aku duk kat library usm dulu takde insan seperti mu??

    ReplyDelete
  3. waaaaa!!! aku xde idea dah.... tulun... tulun....

    ReplyDelete
  4. heeeei'm back...

    taim MY nk datang dekat, jantung aku degup2 dah..
    ingatkan MY nk tego heroin..
    tinggi benor harapan aku

    ReplyDelete