Tuesday, April 5, 2011

Yunho vs. Ashraf........Bab 3

(Tiba-tiba aku rasa kagum dengan skill rakan2ku mengarang.... thumbs up la untuk korang!!... karangan aku tunggang-langgang jer ni... mengarut pulak tu.... wahaha...)

____________________________________________________________

Your’s POV

Setelah melalui pengalaman yang memalukan sebentar tadi di kafeteria, ________ mengambil keputusan untuk pulang sahaja ke biliknya. Niatnya untuk makan tengahari sebentar tadi telah terbantut kerana mamat tingtong itu.

_________ telah mengeluarkan kunci dari begnya dan bersedia untuk memasukkan kunci ke dalam lubang kunci, belum sempat dia memasukkan kunci, pintu biliknya tiba-tiba terbuka dari dalam.

“Oh, mak aku!” latah ________ sambil mengurut-urut dadanya.

Lisa yang baru saja hendak keluar tadi tergelak kecil.

“Aik, awalnya kau balik. Tak pergi makan ke?” soal Lisa hairan.

“Emm, malaslah. Aku dah tak ada selera nak makan.” jawab _______.

“La, apasal pulak? Selalu kalau pasal makan, kau yang nombor satu. Ni kenapa pulak ni? Muka masam je...” Lisa bertanya prihatin.

“Nantilah aku cerita... aku mengantuk la. Ni kau nak pergi mana pulak ni?” soal _______ sambil menguap.

“Aku nak pergi makan la ni. Lapar pulak tiba-tiba. Oklah, aku pergi dulu.” Lisa memulakan langkahnya.

“Okay.” _________ tidak dapat menahan lagi rasa ngantuknya. Setelah pintu biliknya ditutup, dia terus membuat aksi terjun tiruk di atas katilnya. Isyh, buruk betul perangai!

Baru beberapa minit __________ dibuai mimpi, tiba-tiba lagu Keep Your Head Down dendangan TVXQ kedengaran. Ada panggilan masuk.

“Adoi, siapa pulak yang call ni? Kacau betul la...” _________ melihat skrin telefonnya. Panggilan dari ibunya.

_________ segera bangun dan duduk di tepi katilnya.

“Hello.”

“Hello, assalamualaikum _________. Ibu ni. _________ tengah buat apa tu? Tidur eh?” soal ibunya dapat mengagak.

“Waalaikumussalam. Eh, tak adalah. Tengah... baca nota ni.” ________ menjawab sedikit teragak-agak. Kalau ibunya tahu dia sedang tidur tadi, pasti ibunya akan membebel. Dia tidak sanggup menadah telinga untuk mendengar bebelan ibunya. Tak apalah, bohong sunat! Kata _________ di dalam hati.

“Betul ke? Suara macam orang baru bangun tidur je ni.” soal ibunya masih sangsi.

“Betul. Ibu telefon ni ada apa?” ________ cuba mengubah topik.

“Eh, terlupa pulak ibu. Tadi ibu ada bagi mesej. ________ tak baca ke?”

Baru ________ teringat. Telefonnya berbunyi sebelum dia masuk ke dewan kuliah tadi. Tetapi, ________ terlupa semuanya gara-gara mamat berlagak itu.

“_________ terlupa la ibu. Nak cepat pergi kelas tadi sebab ada test. Sorry ye.” ________ tersengih walaupun sengihannya itu tidak dapat dilihat oleh ibunya.

“Tak apa, ibu faham. Hari Sabtu minggu depan ________ ada plan apa-apa tak?”

“Tak ada. Kenapa ibu?”

“Ibu nak suruh _________ balik rumah sekejap. Ada perkara yang ibu dengan ayah nak bincangkan.” Puan Khatijah menjelaskan.

“Okay, boleh saja.” _________ menurut walaupun di masih tertanya-tanya perkara apa yang mahu dibincangkan oleh ibu dan ayahnya.

Setelah talian dimatikan, _________ meneruskan misinya iaitu tidur. Namun, _________ tidak dapat melelapkan mata kerana otaknya ligat memikirkan kata-kata ibunya.

________________________________________________________________

Hero’s POV

Ashraf menghempaskan begnya ke atas katil kerana terlalu malu dengan apa yang berlaku sebentar tadi di kafeteria.

“Bengang betul la aku! Budak tu saja je nak cari pasal.” kata Ashraf bengang.

“Ala, rilekslah. Kau pun satu, yang kau berebut dengan budak tu kenapa? Macam budak-budak la...” soal Adli.

“Sebenarnya aku pun tak tau kenapa aku buat macam tu, reaksi aku tu spontan la.” Ashraf sendiri bingung dengan tindakannya.

“Kau perasan tak, budak perempuan tulah yang berlanggar dengan kau pagi tadi.”

“Ye ke? Patutlah aku macam pernah nampak je budak tu sebelum ni. Tapi aku tak ingat.” Ashraf berfikir.

“Yelah, kau kan sibuk dengan dadih kau tadi... manalah nak ingat.” Adli tergelak kecil.

“Kau dah mula la tu nak perli-perli aku. Dahlah kau tak tolong aku pun tadi. Kau tolong gelakkan aku adalah, tak guna punya kawan!” balas Ashraf masih bengang.

Adli hanya tersengih lalu terus menuju ke bilik air.


(bersambung....)

7 comments:

  1. hehhehhee...aku tersengih sengih tengok header tu...dua mamat ensem! wieee~

    ReplyDelete
  2. bwahahahhahahah berjaya pum aku komen..
    jap kat bawah ni baru komen betul

    kalau bab2 mengarang cik sengal ngan cik izzie mmg pakar..
    siap leh letak cameo2 lagi..
    aku pum kagum dengan mereka...

    eh ibu sudah kol utk balik..
    aigo agak saspen je ni..
    mcm ada something je ni..
    jeng jeng jeng

    ReplyDelete
  3. seronok weh buat cameo2 ni..hehehe..
    saspen ni mak dah suruh balik rumah..ape lah yg nak dibincangkan tu..

    out of topic jap..nak pomot citer baru ni..sila ke blog abangku superstar..ada pengumuman disitu..hehehe..

    ReplyDelete
  4. betul...betul...mmg best wat cameo2 ni...pas ni nak cameo kan angelina jolie plak arh....keh3..err, tak2...juz kissing!

    ReplyDelete
  5. mwo yaa!!!baik punye typo!!! *kidding!

    ReplyDelete
  6. hahahaha.... terbaekkk ar typo hg cik sengal... kah3....

    ReplyDelete