Thursday, April 7, 2011

Yunho vs. Ashraf........Bab 5

(Maaf la ye... cerita sy bosan la... belum idea yg mengancam... huhuhu...)

______________________________________________________________

“Isyh, awak lagi! Tak de orang lain ke nak jumpa?” kata _____ agak kecewa. Ashraf masih lagi tidak mengangkat kakinya.

“Angkatlah kaki tu, orang nak ambik duit la...” ______ bengang dengan Ashraf.

Permintaan ______ langsung tidak diendahkan. Ashraf hanya membuat muka selamba.

“Hei, awak ni tak de telinga ke? Ke telinga awak tertinggal kat rumah? Awak tak faham ke saya cakap tadi?” suara _______ mula meninggi.

Ashraf masih lagi dengan muka selambanya. _______ semakin menyirap. Tiba-tiba _________ terpandangkan gelas yang masih mengandungi sisa-sisa ais didalamnya. Dalam diam, ______ mencapai gelas tersebut. Hehehe... siaplah kau!

Dengan pantas, ________ menyimbah air tersebut ke muka Ashraf. _______ meletakkan semula gelas itu di atas meja lalu terus berlari sekuat hati.

“Wei, korang! Jom cepat!” ________ sempat lagi mengajak.

Setelah tiba di kawasan yang agak jauh dari lelaki itu, berderailah ketawa ________.

“Hahaha... padan dengan muka dia! Tulah, nak kenakan aku lagi, rasakan!!” ujar ______ berpuas hati dengan tindakannya tadi.

“Isyh, kau ni kenapa? Tak baik tau buat orang tu macam tu...” kata Lisa agak kurang senang dengan tindakan ______. Dia masih termengah-mengah selepas berlari tadi.

“Kau kenal ke mamat tadi tu? Handsome la weyh...” Zaqyah sudah tersengih-sengih.

“Ceh, sempat lagi tu!” ujar Lisa.

“Biasalah, peluang keemasan mesti dikaut.” kata Zaqyah masih lagi tersengih.

“Hah, kalau korang nak tau, mamat tu la yang berebut dadih dengan aku pagi tadi.” _______ menjelaskan.

Zaqyah terlopong. Seperti tidak percaya apa yang dikatakan oleh _______.

“Wah! Beruntung la kau dapat berlanggar dengan lelaki handsome macam tu.” ujar Zaqyah masih lagi excited.

“Kau ni tak habis-habis dengan lelaki handsome. Kalau ikut apa yang aku belajar masa sekolah dulu, tahap kau ni dah wajib kahwin tau!” ______ memerli Zaqyah.

“Nak... nak!!!” jawab Zaqyah. Dia mula terloncat-loncat macam budak kecik.

“Sah! Memang sah kau dah sewel...” ______ mengangguk-anggukkan kepala.

“Eleh, kalau aku ni dah wajib kahwin... kau pun dah wajib kahwin jugak la kan?” Zaqyah menyoal.

“Eh, apasal pulak?” _______ tidak mengerti.

“Tadi masa kau nampak mamat yang muka macam Yunho tu, kau tersengih lebar sampai ke telinga.” Zaqyah mengangkat-angkat keningnya.

______ sedar bahawa dirinya pun sama saja. Tiba-tiba dia malu sendiri. Apalagi, tayang gigi la!

“Dahlah, jomlah balik!” ________ menarik lengan Zaqyah dan Lisa.

______________________________________________________

Hero’s POV

Adli tidak berhenti-henti lagi ketawa sejak dari kedai makan tadi. Ashraf hanya merenungnya tajam dengan hati yang membara.

“Oi, sudah-sudahlah tu gelakkan aku.” ujar Ashraf cuba untuk meredakan tawa Adli. Mukanya yang masih basah dilap menggunakan tuala.

Adli yang perasan akan perubahan wajah Ashraf cuba untuk menahan tawanya walaupun masih ada sisa-sisa.

“Itulah, aku dah bagitau kau jangan, tapi kau nak buat jugak. Tengok sekarang siapa dah kena.” kata Adli setelah tawanya reda.

“Yelah... yelah... aku tau la salah aku. Tapi aku tak kira, aku akan balas dendam jugak. Perempuan sengal tu dah malukan aku dua kali tau hari ni.” Ashraf merancang untuk mengenakan perempuan itu kembali.

“Kau nak buat apa pulak ni Yap? Kau jangan nak buat benda bukan-bukan pulak. Nanti kena lagi macam tadi baru padan muka kau!” Adli memprotes.

“Adalah. Mana boleh bagitau.” Ashraf tersenyum sinis.

“Suka hati kaulah Yap. Nanti yang kena engkau, bukan aku. Aku tak nak masuk campur.” Adli memalingkan badannya menghadap meja. Dia mahu menyelesaikan assignment yang diberi oleh pensyarahnya pagi tadi.

Ashraf sudah tidak mengendahkan kata-kata Adli. Dia sudah mula memasang rancangan untuk mengenakan _______.


(bersambung...)

4 comments:

  1. mwo ya??!! muka yg kacak itu telah disimbah air! tsk...tsk..tsk..lantak~ abe sherap nak balas dondam...wahahahaa

    ReplyDelete
  2. menyimbah air pada lelaki kacak??haahahaha..
    aku rasa ak seperti itu zaqiyah..asal ade peluang mengusha laki hensem,pasti dirembat..hahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha, kalau dpt buat betul2 mesti seronok tuh... kah3...

    sama la jua seperti sy... xmelepaskan peluang... keh3...

    ReplyDelete
  4. eh manada tak best ini cerita..sgt unik..aku suka per..best best..sila la mengarang lagi yer

    kalau aku jadik kawan heroin ,aku tak lari punya..tak larat ah nak larik..aku duk renung muka sherap muslim tu lagi baguih..bwahahahahhahaha

    ReplyDelete